Результативність освітнього процесу
Три рази на рік вихователем-методистом ЗДО та вихователями проводиться моніторинг рівня знань дітей, результативності виконання завдань освітніх ліній. Організована освітньо-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до завдань освітніх програм з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей . Використовується в роботі методичний посібник , який містить матеріали щодо організації і проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти (наказ № 33 МОН України від 12.01.2024 року), показники досягнень дітей , діагностичний інструментарій, обладнання, методику обстеження , характеристику рівнів засвоєння програмових рівнів «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку »
Моніторингом основних компетенцій дітей було охоплено на початку року - 150 вихованців, в середині року - 150 вихованців , на кінець року – 150, що склало 100 % відсотків дітей закладу.
ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ДОСЯГНЕНЬ ДІТЕЙ ЗА ОСВІТНІМИ НАПРЯМАМИ
У МЕЖАХ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ЗА 2023 – 2024 н.р. У ЗДО№31 «ПЕРЛИНКА»
Вікова група (кількість Дітей) |
Місяць |
Освітній напрям «Особистість дитини» |
Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
Освітній напрям «Дитина природ- ному довкіллі» |
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
Освітній напрям «Гра дитини» |
Освітній напрям «Дитина в сенсор-но -пізнавальному просторі» |
Освітній напрям «Мовлення дитини»
|
Висновки |
|||||||||||||||||||||||||
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
В |
Д |
С |
П |
|
||
І молодша група «СОНЕЧКО» |
вересень |
0% |
0% |
65% |
35% |
0% |
0% |
71% |
29% |
0% |
0% |
60% |
40% |
0% |
0% |
74% |
26% |
0% |
0% |
77% |
23% |
0% |
0% |
74% |
26% |
0% |
0% |
75% |
25% |
0% |
0% |
71 % |
29% |
|
грудень |
0% |
23% |
75% |
2% |
0% |
5% |
95% |
0% |
0% |
13% |
87% |
0% |
0% |
6% |
85% |
8% |
0% |
9% |
91% |
0% |
0% |
6% |
94% |
0% |
0% |
6% |
94% |
0% |
0% |
0% |
10% |
88% |
|
|
травень |
0% |
75% |
25% |
0% |
0% |
64% |
36% |
0% |
0% |
61% |
26% |
13% |
0% |
67% |
33% |
0% |
0% |
80% |
20% |
0% |
0% |
66% |
34% |
0% |
0% |
56% |
44% |
0% |
2%
|
67 % |
31% |
2% |
|
|
ІІ молодша садова група №1 «КАЗКА» |
вересень |
1% |
27% |
68% |
4% |
1% |
25% |
68% |
6% |
0% |
23% |
71% |
5% |
6% |
34% |
52% |
8% |
0% |
42% |
51% |
8% |
2% |
38% |
57% |
3% |
4% |
47% |
36% |
13% |
2% |
34% |
57% |
7% |
|
грудень |
1% |
29% |
66% |
4% |
1% |
32% |
61% |
6% |
0% |
34% |
61% |
5% |
7% |
40% |
47% |
6% |
0% |
46% |
49% |
5% |
2% |
46% |
50% |
2% |
6% |
49% |
32% |
12% |
2% |
39% |
52% |
7% |
|
|
травень |
1% |
33% |
63% |
3% |
1% |
38% |
56% |
5% |
4% |
36% |
56% |
5% |
7% |
43% |
45% |
5% |
1% |
48% |
48% |
4% |
6% |
48% |
45% |
1% |
7% |
48% |
34% |
11% |
4% |
42% |
50% |
4% |
|
|
ІІ молодша садова група №2 «БДЖІЛКА» |
вересень |
7% |
20% |
35% |
38% |
6% |
25% |
34% |
33% |
2% |
20% |
28% |
50% |
7% |
25% |
34% |
34% |
6% |
25% |
32% |
38% |
7% |
20% |
35% |
39% |
0% |
34% |
30% |
37% |
5% |
24% |
33% |
38% |
|
грудень |
28% |
36% |
23% |
13% |
2% |
24% |
23% |
51% |
3% |
24% |
29% |
44% |
5% |
26% |
34% |
35% |
6% |
25% |
33% |
36% |
9% |
29% |
23% |
39% |
0% |
40% |
24% |
36% |
8% |
29% |
27% |
36% |
|
|
травень |
33% |
37% |
23% |
7% |
18% |
44% |
22% |
16% |
33% |
30% |
23% |
15% |
17% |
34% |
34% |
15% |
21% |
38% |
31% |
10% |
2% |
31% |
31% |
15% |
15% |
38% |
31% |
17% |
29% |
32% |
30% |
16% |
|
|
Середня садова група №1 «КАЛИНКА» |
вересень |
0% |
55% |
42% |
3% |
0% |
50% |
48% |
2% |
0% |
30% |
65% |
6% |
0% |
46% |
48% |
7% |
0% |
69% |
30% |
1% |
0% |
68% |
30% |
2% |
0% |
39% |
55% |
6% |
0% |
51% |
45% |
4% |
|
грудень |
24% |
46% |
30% |
0% |
16% |
60% |
24% |
0% |
21% |
55% |
24% |
0% |
31% |
58% |
11% |
0% |
48% |
47% |
5% |
0% |
39% |
53% |
8% |
0% |
11% |
70% |
19% |
0% |
27% |
56% |
17% |
0% |
|
|
травень |
33% |
58% |
9% |
0% |
32% |
64% |
4% |
0% |
43% |
53% |
5% |
0% |
52% |
48% |
1% |
0% |
77% |
24% |
0% |
0% |
69% |
31% |
1% |
0% |
33% |
62% |
6% |
0% |
48% |
49% |
4% |
1% |
|
|
Середня садова група №2 «ВЕСЕЛКА» |
вересень |
5% |
43% |
37% |
15% |
6% |
42% |
38% |
15% |
0% |
17% |
44% |
39% |
0% |
34% |
44% |
22% |
20% |
50% |
22% |
9% |
23% |
40% |
23% |
14% |
0% |
40% |
40% |
20% |
8% |
38% |
35% |
19% |
|
грудень |
3% |
45% |
39% |
13% |
5% |
41% |
42% |
12% |
0% |
28% |
51% |
17% |
0% |
49% |
36% |
11% |
25% |
45% |
27% |
3% |
22% |
47% |
21% |
10% |
0% |
45% |
43% |
12% |
8% |
43% |
39% |
12% |
|
|
травень |
96% |
4% |
0% |
0% |
13% |
57% |
30% |
0% |
4% |
52% |
28% |
16% |
16% |
30% |
40% |
14% |
20% |
56% |
20% |
4% |
28% |
48% |
23% |
1% |
10% |
56% |
29% |
5% |
27% |
43% |
25% |
5% |
|
|
Старша садова група «КОЛОБОК» |
вересень |
46% |
38% |
15% |
0% |
27% |
39% |
32% |
1% |
8% |
27% |
50% |
15% |
8% |
69% |
23% |
0% |
0% |
27% |
43% |
31% |
5% |
26% |
47% |
24% |
8% |
25% |
53% |
15% |
15% |
36% |
38% |
11% |
|
грудень |
0% |
62% |
31% |
7% |
65% |
31% |
4% |
0% |
35% |
50% |
16% |
0% |
54% |
46% |
0% |
0% |
15% |
50% |
35% |
0% |
8% |
65% |
27% |
0% |
9% |
76% |
16% |
0% |
27% |
54% |
18% |
1% |
|
|
травень |
61% |
33% |
6% |
0% |
42% |
42% |
16% |
0% |
16% |
43% |
43% |
0% |
50% |
50% |
0% |
0% |
56% |
43% |
0% |
0% |
54% |
35% |
12% |
0% |
43% |
27% |
31% |
0% |
46% |
39% |
15% |
0% |
|
Середній рівень по ЗДО: вересень 5 % грудень 12 % травень 25 % В – високий рівень
Рівні засвоювання: вересень 30 % грудень 37 % травень 45 % Д – достатній рівень
вересень 47 % грудень 27 % травень 26% С - середній рівень
вересень 17% грудень 23 % травень 5 % П – початковий рівень.
Отже, виходячи з результатів оцінювання, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал жила та діяла на рівні своїх оптимальних вікових і індивідуальних можливостей. Протягом року чітко простежується як загальна тенденція позитивної динаміки змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок дітей, така тенденція позитивної динаміки змін кожної дитини.
Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу за минулий навчальний рік засвідчують, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання, висунуті Державним стандартом та нормативними документами. Аналіз показав, що освітньо–виховна робота ведеться на належному рівні.
Під час проведення моніторингу виявлено різні прояви компетенції дітей за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти які мали різний характер формування. Найбільш успішні показники за освітніми лініями
«Дитина в соціумі», «Гра дитини»,«Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури». Потребують вдосконалення та більшої уваги – «Мовлення дитини», «Особистість дитини» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».
На думку вихователів, основна причина недостатніх знань дітей за деякими освітніми лініями полягає в тому, що рівень розвитку дітей у групах різний, тому і загальні показники компетенцій дітей різні; при цьому, вихователі вважають, що освітні завдання, які заявлені в програмі розраховані на ідеальну дитину. Для успішної реалізації поставлених завдань освітній процес передбачає індивідуальні форми роботи з дошкільнятами, що в деякій мірі не можливе із-за великої наповнюваності груп ,карантинних обмежень на COVID-19 та ввведенням воєнного стану. Дуже багато пропусків дітей.
Варіативність використаних методичних заходів, співпраця всіх служб закладу, підвищення рейтингу закладу в місті є певними чинниками, які впливають на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань річного плану.
У системі проводилася робота з питання наступності закладу дошкільної освіти «Перлинка» та ЗОШ №4,ЗОШ №5,ЗОШ №20 м. Ужгорода, з метою ознайомлення батьків із специфікою діяльності різних шкіл. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.
Протягом навчального року, проводилися он-лайн зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками груп старшого дошкільного віку (6-го р. ж.).
Одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце в підготовці дітей до школи займали фронтальні інтегровані, комплексні, тематичні та індивідуальні заняття. Організації виховання та розвитку дітей проводилась у розвивально-тематичному напрямку.
Згідно проведеного моніторингу та тісної співпраці з батьками вихованців старших дошкільних груп, слід зазначити, що готові до навчання в школі - 30 дошкільників.
Педагоги ЗДО наполегливо працювали над виявленням творчого потенціалу ранніх захоплень дітей, розвитку їх інтелектуальних та творчих здібностей.