ЗДО № 31

Дитсадкам надано рекомендації з організації освітнього процесу

Міністерством освіти і науки розроблено та надіслано на адреси департаментів освіти і науки та інститутів післядипломної педагогічної освіти інструктивно-методичні рекомендації "Організація освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році", з урахуванням яких має відбуватися освітній процес у дитячих садках.

У рекомендаціях зазначається, що організація освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/16 навчальному році має здійснюватися відповідно до законів "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді тощо.

Згідно з документом, навчальний рік у дошкільних навчальних закладах розпочнеться 1 вересня і закінчиться 31 травня. З 01 червня по 31 серпня триватиме літній оздоровчий період. Орієнтовно, загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 календарних днів, осінні – 5 календарних днів, зимові – 10 календарних днів, весняні – 10 календарних днів. У період канікул з дітьми має проводитися фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота.
Рекомендаціями передбачено, що діяльність дошкільного навчального закладу регламентується планом роботи на навчальний рік і літній оздоровчий період, який схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується його керівником.
Зміст навчально-виховного процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до чинних програм розвитку дітей, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.
У 2015/16 навчальному році чинними є комплексні та парціальні освітні програми.
Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу, з урахуванням специфіки його діяльності, має право самостійно визначати, які із чинних освітніх програм обрати для повнішої реалізації базового інваріантного та варіативного змісту дошкільної освіти.
Щоб цей вибір був виправданий, мотивований потребами і можливостями навчальних закладів і відповідав інтересам вихованців та їхніх родин, керівники дошкільних навчальних закладів і методисти мають інформувати свої педагогічні колективи про чинні програми, методичну літературу до них та виносити на обговорення питання про вибір програм на педагогічну раду перед початком кожного навчального року.
Допускається побудова освітнього процесу у дошкільних навчальних закладах за кількома програмами. Це дозволяє повніше врахувати інтереси, бажання, потреби, нахили вихованців, потенційні можливості педагогів, запити батьків задля своєчасного цілісного розвитку особистості дошкільника.
З урахуванням актуальної суспільно-політичної, соціально-економічної, екологічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, Міністерством освіти у 2015/16 навчальному році пропонуються такі змістові напрями: патріотичне виховання, екологічне виховання, формування основ здорового способу життя та комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників.
Колектив закладу також може проектувати свою діяльність на новий навчальний рік з опорою на запропоновані вище орієнтири, або замінювати їх чи доповнювати більш актуальними для себе.
Інші особливості організації освітньої роботи у 2015/16 навчальному році та перелік освітніх програм для використання у дошкільних начальних закладах див. у листі МОН № 1/9-249 від 20.05.15 року "Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році".


Головне меню

Вхід на сайт